Autorskie szkolenia i kursy z logopedii oraz fizjoterapii

Opinie o moich kursach

Opinia uczestnika/czki
Opinia uczestnika/czkiSzkolenie z Kinesioptaping
Genialna specjalistka z ogromną wiedzą i rewelacyjnym podejściem do uczestników. Rzeczowa, a jednocześnie potrafi przekazać trudne zagadnienia w prosty i przystępny sposób. Niesamowity profesjonalizm i świetny kontakt z grupą. Jestem pod wrażeniem!
Opinia uczestnika/czki
Opinia uczestnika/czkiSzkolenie z Masażu logopedycznego
Profesjonalna, z niesamowitą lekkością w przekazywaniu treści i świetnym kontaktem z grupą. Ogrom wiedzy i pasji, które widać od pierwszych minut szkolenia. Najlepsza prowadząca – charyzmatyczna, merytoryczna i pełna zaangażowania.
Opinia uczestnika/czki
Opinia uczestnika/czkiSzkolenie z Kinesioptaping
Jedno z lepszych szkoleń, na których byłam – konkretne, rzetelnie przygotowane i pełne praktyki. Ogrom teorii połączony z ćwiczeniami – wiedza podana w ciekawy, angażujący sposób. Ciekawe treści, dużo przykładów i przydatnych wskazówek. Wszechstronny materiał – od podstaw po zaawansowane techniki.
Opinia uczestnika/czki
Opinia uczestnika/czkiSzkolenie z Masażu logopedycznego
Wiedza przekazywana z pasją, jasny i przemyślany przekaz. Bardzo wysoki poziom szkolenia – dużo praktyki i szczegółowe materiały. Wyczerpujące informacje, konkretne przykłady i cenne pomoce do dalszej pracy. Szkolenie dopracowane w każdym detalu – zarówno pod względem treści, jak i organizacji.

Polecam wszystkim kursantom mój video-e-book "Anatomia palpacyjna głowy i szyi", przed lub po szkoleniach stacjonarnych

Anatomia palpacyjna głowy i szyi dla praktyków - video-e-book
Właśnie dlatego stworzyłam tego video-e-booka – żeby ułatwić Ci naukę i pokazać, że anatomia może być prosta. Zwięźle, obrazowo, z praktycznymi przykładami i wskazówkami do pracy w gabinecie.
Klara Francuz-Matwiejczyk
autorka

Szkolenia stacjonarne 2025

ZAPISY NA SZKOLENIA I SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE U ORGANIZATORÓW!

Terapia manualna w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście interdyscyplinarne.

  • Język i terminologia znana logopedom
  • Prowadzenie przez fizjoterapeutę i logopedę- osobę, która zna specyfikę pracy logopedy i fizjoterapeuty.
  • Zaprezentowanie fizjoterapeutycznego spojrzenia w zaburzeniach logopedycznych
  • Diagnostyka i techniki, które są dopasowane do potrzeb logopedów
  • Nauka jak budować efektywny zespół fizjoterapeuta- logopeda
  • Poznanie mniej znanych manualnych metod pracy z pacjentem, które mogą przyspieszyć lub dopełnić proces terapeutyczny
  • studenci logopedii
  • osoby rozpoczynające swoją przygodę z logopedią
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o anatomię, fizjologię i biomechanikę ludzkiego ciała
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o techniki manualne i szersze, bardziej holistyczne spojrzenie na problemy pacjentów
  • dla fizjoterapeutów, chcących poszerzać swoją wiedza na temat problemów logopedycznych i budować zespoły terapeutyczne
  • Szkolenie stacjonarne– praktyczne (2-dniowe) Czas: 13 h dydaktycznych

    1. Dyslalia okiem fizjoterapeuty

    a) Część teoretyczna:

    • Wywiad – jako rozbudowana forma diagnozowania i szczegółowe poznanie historii pacjenta.
    • Nieprawidłowa artykulacja- wyzwanie dla fizjoterapeuty i logopedy.
    • Dlaczego występuje i czym może być spowodowana nieprawidłowa artykulacja? – nawiązanie do ciąży, porodu, pielęgnacji i rozwoju dziecka.
    • Anatomia głowy, szyi, klatki piersiowej i jamy brzucha- funkcja i współpraca poszczególnych struktur anatomicznych -niezbędny zakres anatomii i fizjologii dla logopedy.

    b) Część praktyczna:

    • Ocena budowy anatomicznej głowy, twarzy, szyi, klatki piersiowej – ważne punkty w obserwacji holistycznej pacjenta.
    • Palpacja i ocena funkcjonowania wybranych struktur anatomicznych potrzebnych w terapii manualnej dyslali: mięśni, nerwów, powięzi, struktur kostnych.
    1. Jak obserwować ciało pacjenta?

    a) Część teoretyczna

    • Postawa i jej wpływ na ustawienie głowy oraz zgryz pacjenta.
    • Obserwacja spontanicznej aktywności dziecka- jako źródło wiedzy o kompensacjach w ciele.
    • Napięcie mięśniowe i jego wpływ na warunki orofacjalne.
    • Zmniejszone czy zwiększone napięcie mięśniowe- jak badać, co obserwować, o co pytać rodziców?
    • Ocena toru oddechowego i rozpoznawanie wzorców zaburzeń w ciele pacjenta.
    • Zaburzenie połykania, żucia, gryzienia- jako problem globalnej pracy ciała.

    b) Część praktyczna

    • Ocena postawy ciała.
    • Ocena napięcia mięśniowego.
    • Zabawy, ćwiczenia i techniki normalizujące napięcie mięśniowe w ciele pacjenta.
    • Praca manualna nad torem oddechowym.
    1. Terapia manualna – jak ją stosować w gabinecie logopedycznym?

    a) Część teoretyczna

    • Omówienie przepon w ciele i ich funkcjonowanie.
    • Napięcia zlokalizowane w obszarze klatki piersiowej i kręgosłupa- etiologia powstawania i ich wpływ na aparat artykulacyjny.
    • Krtań, kość gnykowa i dno jamy ustnej- omówienie teoretyczne budowy oraz funkcji danego obszaru.
    • Wędzidełko – ocena fizjoterapeutyczna oraz inne przyczyny skrócenia.
    • Współpraca z fizjoterapeutą- jak się komunikować, w jakim obszarze może wspomóc terapię logopedyczną, jak stworzyć efektywny zespół terapeutyczny?

    b) Część praktyczna

    • Badanie wybranych struktur oraz techniki pracy manualnej: przepona, klatka piersiowa, obszar szyi, czaszka i twarzoczaszka.

29-30.05.2025 r. – Warszawa

Dobra Kadra, Warszawa.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

5-6.07.2025 r. – Gdańsk

Instytut Edukacji Logopedycznej, Gdańsk.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

19-20.07.2025 r. – Warszawa

Logolandia, Wieliszew k. Warszawy.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

22-23.08.2025 r. – Warszawa

Dobra Kadra, Warszawa.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

26-27.09.2025 r. – Białystok

Gabinet Neurologopedyczny dr Justyna Kackieło-Tomulewicz. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

4-5.10.2025 r. – Kraków

Gabinet Kłębuszek, Marta Kuchnik, Kraków. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

Kinesiotaping (w połączeniu z terapią manualną) w wybranych zaburzeniach logopedycznych

1. Założenia i najważniejsze zasady kinesiotapingu.
2. Wskazania i przeciwskazania do stosowania metody.
3. Jak przygotować tkanki do plastrowania- manualne opracowanie obszaru przed naklejenie plastra.
4. Mity i fakty dotyczące kinesiotapingu.
5. Gdzie jest przyczyna, a gdzie objaw zaburzenia? – czyli trochę o globalnym spojrzeniu na pacjenta i pracy na źródle problemu.
1. Aplikacja na obszar brzucha w pracy nad prawidłowym napięciem mięśniowym+ prosto ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha do wykorzystanie w terapii logopedycznej.
2. Aplikacje na przeponę – podczas pracy nad prawidłowym torem oddechowym+ manualne badanie i opracowanie obszaru przepony.
3. Aplikacje na obszar klatki piersiowej i szyi- w pracy nad prawidłową postawą oraz ustawieniem głowy + manualne badanie i opracowanie obszaru klatki piersiowej i mięśni szyi u pacjenta logopedycznego.
4. Aplikacje na obszar mięśni czaszki i twarzoczaszki w takich zaburzeniach jak: nieprawidłowy ustny tor oddechowy, problemy zgryzowe, bruksizm i zaciskanie zębów, problemy z połykaniem, asymetrie, problemy z zatokami, nieprawidłową pozycją spoczynkową języka oraz nieprawidłową artykulacją, porażenie nerwu twarzowego, problemami ze stawem skroniowo-żuchwowym.

28-29.06.2025 r. – Kraków

Instytut Edukacji Logopedycznej, Kraków.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

11-12.07.2025 r. – Warszawa

Poradnia Orzechowa, Warszawa. Zapisy przez email: poradniaorzechowa@gmail.com

17-18.10.2025 r. – Warszawa

Dobra Kadra, Warszawa.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

14-15.11.2025 r. – Kraków

Gabinet Kłębuszek, Marta Kuchnik, Kraków. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

Masaż logopedyczny (z elementami technik fizjoterapeutycznych i osteopatycznych)

  • Język i terminologia znana logopedom
  • Prowadzenie przez fizjoterapeutę i logopedę- osobę, która zna specyfikę pracy logopedy i fizjoterapeuty.
  • Zaprezentowanie fizjoterapeutycznego spojrzenia w zaburzeniach logopedycznych
  • Diagnostyka i techniki, które są dopasowane do potrzeb logopedów
  • Nauka jak budować efektywny zespół fizjoterapeuta- logopeda
  • Poznanie mniej znanych manualnych metod pracy z pacjentem, które mogą przyspieszyć lub dopełnić proces terapeutyczny
  • studenci logopedii
  • osoby rozpoczynające swoją przygodę z logopedią
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o anatomię, fizjologię i biomechanikę ludzkiego ciała
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o techniki manualne i szersze, bardziej holistyczne spojrzenie na problemy pacjentów
  • dla fizjoterapeutów, chcących poszerzać swoją wiedza na temat problemów logopedycznych i budować zespoły terapeutyczne

Szkolenie stacjonarne – praktyczne
Czas trwania: 10h dydaktycznych

  1. Czym jest masaż i po co go wykonujemy?
  2. Na jakie struktury możemy oddziaływać poprzez masaż?
  3. Wskazania i przeciwskazania (czerwone flagi) do stosowania masażu logopedycznego.
  4. Fizjologia i anatomia palpacyjna obszaru głowy i szyi.
  5. Techniki masażu zewnętrznego. 
  6. Techniki masażu wewnątrz jamy ustnej.
  7. Techniki na obszar czaszki oraz szyi.
  8. Elementy terapii manualnej w masażu.
  9. Techniki wyciszające na obszarze czaszki.
  10. Masaż w wybranych przypadkach klinicznych.
  11. Piny i bańki – jako dodatkowe narzędzia do wykorzystania w masażu.

13.06.2025 r. – Wrocław

Stowarzyszenie FAMILANDIA.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

27.06.2025 r. – Kraków

Instytut Edukacji Logopedycznej, Wrocław.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

04.07.2025 r. – Gdańsk

Instytut Edukacji Logopedycznej, Gdańsk.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

18.07.2025 r. – Warszawa

Poradnia Orzechowa, Warszawa. Zapisy przez email: poradniaorzechowa@gmail.com

29.08.2025 r. – Łódź

LogopedyczneSOS – Centrum Terapeutyczno-Szkoleniowe, Łódź. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

28.11.2025 r. – Warszawa

Dobra Kadra, Warszawa.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

Diagnoza i terapia stawu skroniowo-żuchwowego w gabinecie logopedycznym

  • Język i terminologia znana logopedom
  • Prowadzenie przez fizjoterapeutę i logopedę- osobę, która zna specyfikę pracy logopedy i fizjoterapeuty.
  • Zaprezentowanie fizjoterapeutycznego spojrzenia w zaburzeniach logopedycznych
  • Diagnostyka i techniki, które są dopasowane do potrzeb logopedów
  • Nauka jak budować efektywny zespół fizjoterapeuta- logopeda
  • Poznanie mniej znanych manualnych metod pracy z pacjentem, które mogą przyspieszyć lub dopełnić proces terapeutyczny
  • studenci logopedii
  • osoby rozpoczynające swoją przygodę z logopedią
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o anatomię, fizjologię i biomechanikę ludzkiego ciała
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o techniki manualne i szersze, bardziej holistyczne spojrzenie na problemy pacjentów
  • dla fizjoterapeutów, chcących poszerzać swoją wiedza na temat problemów logopedycznych i budować zespoły terapeutyczne

Godziny zajęć: sobota 9:00-17:00, niedziela 9:00-13:00 (15h dydaktycznych)

TEORIA

  1. Anatomia i fizjologia i biomechanika stawu skroniowo-żuchwowego 
  2. Wywiad pod kątem zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego
  3. Postawa ciała i asymetrie w ciele oraz ich wpływ na funkcjonowanie stawu skroniowo-żuchwowego
  4. Omówienie zaburzeń stawu skroniowo- żuchwowego najczęściej spotykane w gabinecie logopedycznym.
  5. Niemowlak, dziecko, dorosły- czym różni się etiologia powstawania zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego – case study 
  6. Nieprawidłowe funkcjonowanie stawu skroniowo- żuchwowego w zaburzeniach logopedycznych – jak się objawia, czym jest spowodowane?
  7. Kiedy i do kogo odesłać pacjenta na dalszą diagnostykę i leczenie? – budowanie zespołu terapeutycznego. Jak się komunikować?
  8. Rola logopedy w terapii stawu skroniowo-żuchwowego.


PRAKTYKA

  1. Anatomia palpacyjna struktur wokół stawu skroniowo- żuchwowego 
  2. Badanie stawu skroniowo-żuchwowego (m.in. pomiary, ocena symetrii ruchów), 
  3. Obserwacja postawy ciała oraz zgryzu pod kątem zaburzenia funkcjonowania stawów skroniowo-żuchwowych 
  4. Techniki rozluźniania obszaru wokół stawów skroniowo-żuchwowych
  5. Terapia manualna stawów skroniowo-żuchwowych niezbędna w gabinecie logopedycznym
  6. Praca domowa dla pacjenta- wskazówki, ćwiczenia i autoterapia.

BONUS: Autorska karta badania stawu skroniowo-żuchwowego podczas diagnozy logopedycznej.

14-15.06.2025 r. – Wrocław

Stowarzyszenie FAMILANDIA.
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

30.08.2025 r. – Łódź

LogopedyczneSOS – Centrum Terapeutyczno-Szkoleniowe, Łódź. Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

20-21.09.2025 r.  – Kraków

Centrum Rozwoju i Terapii „Trampolina”. 
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

Przepona i oddech w terapii logopedycznej - praca manualna wspomagająca prawidłowy tor oddechowy

  • Język i terminologia znana logopedom
  • Prowadzenie przez fizjoterapeutę i logopedę- osobę, która zna specyfikę pracy logopedy i fizjoterapeuty.
  • Zaprezentowanie fizjoterapeutycznego spojrzenia w zaburzeniach logopedycznych
  • Diagnostyka i techniki, które są dopasowane do potrzeb logopedów
  • Nauka jak budować efektywny zespół fizjoterapeuta- logopeda
  • Poznanie mniej znanych manualnych metod pracy z pacjentem, które mogą przyspieszyć lub dopełnić proces terapeutyczny
  • studenci logopedii
  • osoby rozpoczynające swoją przygodę z logopedią
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o anatomię, fizjologię i biomechanikę ludzkiego ciała
  • terapeuci, którzy chcą poszerzyć swój warsztat o techniki manualne i szersze, bardziej holistyczne spojrzenie na problemy pacjentów
  • dla fizjoterapeutów, chcących poszerzać swoją wiedza na temat problemów logopedycznych i budować zespoły terapeutyczne

Godziny zajęć: sobota 9:00-17:00, niedziela 9:00-13:00 (15h dydaktycznych)

TEORIA

  1. Anatomia i fizjologia i biomechanika stawu skroniowo-żuchwowego 
  2. Wywiad pod kątem zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego
  3. Postawa ciała i asymetrie w ciele oraz ich wpływ na funkcjonowanie stawu skroniowo-żuchwowego
  4. Omówienie zaburzeń stawu skroniowo- żuchwowego najczęściej spotykane w gabinecie logopedycznym.
  5. Niemowlak, dziecko, dorosły- czym różni się etiologia powstawania zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego – case study 
  6. Nieprawidłowe funkcjonowanie stawu skroniowo- żuchwowego w zaburzeniach logopedycznych – jak się objawia, czym jest spowodowane?
  7. Kiedy i do kogo odesłać pacjenta na dalszą diagnostykę i leczenie? – budowanie zespołu terapeutycznego. Jak się komunikować?
  8. Rola logopedy w terapii stawu skroniowo-żuchwowego.


PRAKTYKA

  1. Anatomia palpacyjna struktur wokół stawu skroniowo- żuchwowego 
  2. Badanie stawu skroniowo-żuchwowego (m.in. pomiary, ocena symetrii ruchów), 
  3. Obserwacja postawy ciała oraz zgryzu pod kątem zaburzenia funkcjonowania stawów skroniowo-żuchwowych 
  4. Techniki rozluźniania obszaru wokół stawów skroniowo-żuchwowych
  5. Terapia manualna stawów skroniowo-żuchwowych niezbędna w gabinecie logopedycznym
  6. Praca domowa dla pacjenta- wskazówki, ćwiczenia i autoterapia.

BONUS: Autorska karta badania stawu skroniowo-żuchwowego podczas diagnozy logopedycznej.

12-13.12.2025 r. – Kraków

Fizjomed Academy, Kraków. 
Naciśnij przycisk, żeby się zapisać.

Do zobaczenia na szkoleniach!

Aktualne informacje o kursach, opinie i relacje z nich możesz zobaczyć na moim Facebooku i Instagramie. 

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.